Мій сайт

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 23
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
ЗДОРОВ`ЯЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ:

О.ПАСІЧНИК. ПРИРОДОПРОВІДНІСТЬ НАВЧАННЯ ЯК УМОВА ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ`Я УЧНЯ,
ж-л "Директор школи", №9, 2005

АКТИВНІ ТА ІНТРЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ ГРОМАДЯНСЬКОЇ ОСВІТИ, 
ж-л "Директор школи" № 6, 2005

Л.Деркач. Здоровий клімат у школі,
ж-л "Директор школи" № 6, 2005

Л.Деркач. Здоровий клімат у школі. Програма профілактичної діяльності загальноосвітнього навчального закладу,
ж-л "Директор школи" № 5, 2005

С. Сакала, Г. Судук. Роль проектної технології у формуванні компетентнісного потенціалу старшокласника.
ж-л "Завуч" № 4, 2009 

С. Вашук, Потреба бути здоровими.
ж-л "Директор школи" № 39,2006


ПРОСВІТНИЦЬКА    ФУНКЦІЯ      ШКІЛЬНИХ     БІБЛІОТЕК      У   ФОРМУВАННІ     ЗДОРОВОГО   СПОСОБУ ЖИТТЯ

                    Навчіть своїх дітей читати так, щоб вони                                                            
                   Вміли читаючи думати й думати
читаючи.
                                                                                                         В
. Сухомлинський

ФІЛОСОФСЬКІ АСПЕКТИ. ПРОБЛЕМИ ЗДОРОВ'Я ТА ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ


  Особливості превентивного виховання 
   Національна система освіти України у пошуках більш адекватних до вимог сучасного життя і форм організації на­вчання і виховання та з урахуванням міжнародного досвіду у вирішенні проблем попередження негативних явищ, пре­вентивного виховання, формування духовно, психічно, фі­зично і соціально здорових особистостей, розширення демо­кратичних начал взаємодії дорослих і молодого покоління використовує новітні інноваційні інтерактивні технології. Вони сьогодні виявляються найбільш оптимальними у пре­вентивній профілактичній роботі, коли підлітки і молодь оволодівають знаннями, соціальним досвідом в процесі не лише спілкування з дорослими, а й з однолітками.
   Особливу увагу слід звернути на організацію превентивного виховання у початковій школі. З цього приводу значними питаннями є:
• посилення превентивної складової організації навчаль­но-виховного процесу у початковій школі;
• поєднання вирішення особистісних проблем молодших школярів у на­вчанні шляхом вдосконалення оздоровчої та дозвіллєвої діяльності; • посилення взаємодії в організаційних формах превен­тивного навчання;
• відбір превентивної інформації шляхом розширення до­ступності до превентивних знань;
• підсилення діагностичності поведінки та розвитку особис­тості шляхом гнучкого контролю, соціальний патронаж;
• мотивування молодших школярів на усвідомлення значення превентив­них знань шляхом збільшення відвертості, довірливості;
• спонукання батьків до спільного розв'язання проблем їхніх дітей шляхом освітніх програм;
• удосконалення методів і технологій превентивної осві­ти, зокрема шляхом впровадження інтерактивної форми навчання;
• орієнтування на розвиток превентивних самоякостей;
• удосконалення системи превентивної роботи початкової школи шляхом урізноманітнення форм і методів просвітницької роботи.
  Для розв’язання цих питань шкільна бібліотека повинна тісно співпрацювати з педагогічним та учнівським колективом. У нашій бібліотеці з цього приводу проводяться бесіди, бібліотечні уроки та постійно діючі виставки. (Бібліотечні уроки: «Бережи здоров’я змолоду», «СНІД – загроза людству», «Твори добро, бо ти людина», «Любов та милосердя», «Маленький правознавець» бесіди: «Культура твоєї поведінки», «Конституцію вивчай!» книжкових та тематичних виставок «Ми за здоровий спосіб життя», «Алкоголізму та наркоманії – ні!», «Знай свої права та обов’язки, дитино», презентація художньої, наукової літератури та періодичних видань щодо превентивного виховання, добірка методичної та художньої літератури).
   Розвиток перспективи превентивного світогляду молодших школярів базу­ється на якості превентивної освіти та засадах соціальної взаємодії. Тому важливим є:
• залучення до превентивної діяльності через включення у міжнародні та вітчизняні проекти; («Школа сприяння здоров’ю».)
• взаємодія з програмами та організаціями з питань по­передження негативних явищ у середовищі однолітків, наприклад через інтернет-конференції;
• проведення масових заходів та акцій з превентивної тематики. У первинній превентивній педагогіці перш за все при­діляють увагу методології превентивної освіти.
   Найбільш фундаментальною є методологія, яка ба­зується на врахуванні соціальної ситуації розвитку молодших школярів та оптимізації фундаментальних підходів в освіті. Соціальна ситуація багато у чому передбачає життєвий шлях дитини. Створення типової соціальної ситуації роз­витку дитини розкрив ще Л.С. Виготський. Він довів, що до початку кожного вікового періоду створюються зовсім своєрідні, специфічні для даного віку, виключні, єдині і неповторні стосунки між дитиною і оточуючою дійсністю, передусім соціальною. Ці стосунки були названі соціаль­ною ситуацією розвитку. Соціальна ситуація являє собою вихідний момент для всіх динамічних змін, що пов'язані з пристосуванням до норм та очікувань суспільства. Превентивний підхід сучасної школи - це той наріжний камінь, на якому можна побудувати умови бажаного для сучасного учня місця у соціумі. Слід розглядати  концепцію превентивної освіти на основі особистісно орієнтованої тео­рії навчання. В її основі модель духовно і фізично здорової особистості, досягнення якостей, що формуються у процесі навчальної діяльності при дотриманні принципів взаємодії особистісно орієнтованого навчання. Ціність підходу поля­гає у тому, що в ньому зазначені дієві цінності та принципи передачі і засвоєння превентивних знань, навичок та вмінь.
   Звичайно ці знання, навички та вміння слід закладати у початковій школі. У ньому учень розглядається як особистість, яка постійно розвивається, структуру якостей якої формують динамічні процеси в середовищі сім'ї, навчальному закладі, соціально­му оточенні, екологічній ситуації. Превентивна освіта з таких позицій розглядається не як директивне нав'язування цін­ностей, правил і настанов, а як ситуація взаємодії вчителя та молодшого школяра. Навчальний процес, який зорієнтований на пріоритети духовного та соціального становлення особис­тості, збереження здоров'я та засвоєння правил безпечної поведінки, є найбільш плідним. Тісна співпраця бібліотеки педагогів та учнів допоможе нам досягти бажаних результатів у превентивному вихованні молодших школярів.
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz